Często zadawane pytania
Ogólne
Czy muszę zakładać konto aby dokonać zakupu?
Serwis Tapdruk nie ma możliwości rejestracji kont. Wszystkie zamówienia składane są z poziomu gościa.
Czy mogę zamówć próbkę tapety?
Tak, możesz zamówić próbkę każdego wzoru na każdym dostępnym materiale. Wystarczy za na karcie produktu klikniesz guzik "Zamów próbkę" a zostanie ona dodana do koszyka na podstawie wybranych parametrów. Dodatkowo możesz zakupić zestaw próbek bezpośrednio na tej stronie.
Materiały, Instalacja, Ochrona
Jakie są dostępne materiały?
Nasze tapety i fototapety drukowane są na trzech rodzajach materiałów tapetowych, flizelinie, winylu oraz jako tapety samoprzylepne. Z każdego z rodzajów posiadamy kilka opcji do wyboru różniących się gramaturą lub też teksturą, siłą kleju etc. Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą materiałów ich charakterystyką oraz zdjęciami makro ich powierzchni na stronie Nasze materiały.
Czy oferujecie również usługę tapetowania?
Tak, do tapet zakupionych na naszym sklepie oferujemy odpłatną usługę tapetowania. Po więcej szczegółów oraz wycenę zapraszamy do kontaktu z naszym biurem.
W jaki sposób powinienem przygotować ścianę przed instalacją tapety?
Sposób przygotowania ściany zależy od materiału tapety, natomiast są dwie podstawowe zasady, które tyczą się wszystkich materiałów. Pierwsza to odpowiednie odtłuszczenie i odpylenie tapetowanej powierzchni, druga zaś to jej zagruntowanie. Jeżeli chodzi o tapety flizelinowe i winylowe to w zasadzie wystarczy – tapety samoprzylepne są nieco bardziej wymagające. Większość tapet samoprzylepnych nie należy przyklejać na ściany pomalowane farbami lateksowymi, na ściany zawierające teksturę czy w pomieszczeniach z dużą wilgotnością powietrza (łazienka, kuchnia, suszarnia). W takich wypadkach należy użyć tapet flizelinowych, winylowych lub naszej tapety Samoprzylepnej z mocnym klejem.
Do jakich powierzchni tapeta się nie przyklei?
Tapety flizelinowe i winylowe mogą być instalowane zarówno na tynku, płycie gipsowej jak i powierzchni pomalowanej farbą. W przypadku tapet samoprzylepnych ryzykowne jest instalowanie na powierzchni pomalowanej farbami lateksowymi, gdyż akrylowy klej na tapecie może słabiej trzymać się takiego rodzaju farby. Podobnie należy unikać powierzchni mocno chropowatych oraz zawierających teksturę.
Czy mogę położyć tapetę w łazience lub kuchni
Oczywiście. Wszystkie nasze tapety flizelinowe i winylowe mogą być zastosowane w pomieszczeniach z podwyższoną wilgotnością, takich jak łazienka lub kuchnia. Zaleca się jednak zabezpieczenie ich warstwą laminatu, aby nadruk jak i materiał nie były bezpośrednio narażone na kontakt z wodą czy skraplającą się na powierzchni tapety parą wodną. W przypadku tapet samoprzylepnych możliwe jest użycie gładkiej tapety samoprzylepnej z mocnym klejem, dzięki któremu nie odklei się ona pod wpływem wilgoci.
Czy mogę przykleić tapetę na innych powierzchniach niż ściana?
Naturalnie! Tapetę samoprzylepną można przykleić na dowolnej płaskiej powierzchni. Może to być ściana, sufit, drzwi szafy, lodówka, szkło. Jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia!
Czy mogę czyścić moją tapetę?
Tak, niezależnie od materialu możesz tapetę czyścić delikatnie przy użyciu wilgotnej ściereczki. Nie używaj detergentów. Jeżeli Twoja tapeta została pokryta laminatem czyszczenie jej będzie jeszcze latwiejsze!
Czy odklejenie tapety pozostawia ślady?
Pytanie to najczęściej pojawia się u osób, które wynajmują mieszkania i nie chcą zniszczyć ściany. Odpowiedź brzmi: i tak i nie. Wszystko zależy od tego jak była przed instalacją przygotowana ściana i jak tapeta jest usuwana. Wszystkie tapety samoprzylepne (z wykluczeniem tapety z mocnym klejem) nie pozostawią śladów, jeżeli od powierzchni dobrze zagruntowanej wcześniej ściany będą odklejane delikatnie. Do usunięcia tapet flizelinowych lub winylowych polecamy użyć specjalnych preparatów dostępnych na rynku do usuwania tapet lub jeżeli były instalowane przy użyciu naszego kleju, dużej ilości wody. Porządne namoczenie tapety i nawodnienie kleju spowoduje, że tapeta będzie łatwo odchodziła od ściany.
Uszkodziłem pasek tapety w trakcie instalacji, co zrobić?
To zdarza się najlepszym z nas! Nie jest to jednak coś, na co można złożyć skargę. Jeżeli taka sytuacja miała miejsce, przerwij dalszą pracę z tapetą i czym prędzej skontaktuj się z nami. Jesteśmy w stanie odtworzyć konkretny pasek tapety na Twoje zamówienie, jednak musisz mieć na uwadze, że może on odrobinę różnić się kolorystycznie od wcześniejszego zamówienia. Jest to spowodowane np. wymianą głowicy w maszynie lub zmianą kalibracji sprzętu. Jeśli napotkałeś taki problem, skontaktuj się z nami.
Czy moja tapeta może być wyklejona na zewnątrz domu?
Tak. Do instalacji na zewnątrz polecamy nasze produkty samoprzylepne. Pamiętaj jednak, aby zabezpieczyć je laminatem, aby nie były bezpośrednio narażone na wodę oraz bardziej odporne na promienie słoneczne.
Rozmiary tapet i fototapet
Jakie rozmiary tapet oferujecie?
W przeciwieństwie do sklepów budowlanych nie sprzedajemy tapet w rolkach. Wszystkie tapety i fototapety wykonane są na wymiar, dzięki czemu dostajesz produkt gotowy do powieszenia na ścianie i nie wyrzucasz materiału, za który zapłaciłeś.
Czy tapeta wydrukowana jest w całości?
W zależności od rozmiaru, nasze tapety dzielone są na bryty. Klient dokonując zakupu ma możliwość wyboru jakiej szerokości bryty są dla niego wygodniejsze. W przypadku gdy tapeta ma np. szerokość 210cm, a dokonasz wyboru brytu 50cm – otrzymasz 4 bryty po 50cm i jeden 10cm.
Dostawa i Zwroty
Czy moja tapeta będzie bezpieczna w transporcie?
Dokładamy wszelkich starań, aby Twój produkt dotarł do Ciebie w całości. Tapety zwijane są w role, owijane papierem pakowym, następnie pakowane w grubą tekturową tubę oraz dodatkowo w karton. W przypadku gdyby opakowanie nosiło ślady uszkodzenie, otwarcia, zgniecenia – sprawdź zawartość w obecności kuriera i spisz protokół szkody.
Czy oferujecie wysyłkę za granicę?
Oczywiście. Sklep Tapdruk dedykowany jest do klientów zlokalizowanych w Polsce, jednak jeżeli przebywasz za granicą i skorzystać z wysyłki zagranicznej napisz na sklep@tapdruk.pl
Czy mogę zamówić do skrytki pocztowej lub paczkomatu?
Ze względu na gabaryt wysyłanych przez nas przesyłek możliwa jest wysyłka wyłącznie przesyłek kurierskich.
Jak długo muszę czekać na moje zamówienie?
Jesteśmy producentem, zatem czas realizacji to jedynie dwa dni robocze. W przypadku produktów laminowanych czas jest wydłużony do trzech dni roboczych. Czas dostawy przy pomocy kuriera może trwać do 48 godzin.
Czy otrzymam potwierdzenie mojego zamówienia?
Oczywiście, po złożeniu zamówienia otrzymasz potwierdzenie zamówienia na adres email wskazany w zamówieniu.
Czy mogę odebrać moją przesyłkę osobiśie?
Tak, oczywiście. Jesteśmy producentem, nie pośrednikiem, który działa w modelu dropshippingu. Po otrzymaniu potwierdzenia, że zamówienie jest gotowe do wysyłki – zapraszamy do naszego biura po odbiór.
Czy mogę zwrócić zakupione produkty?
Produkty niepersonalizowane podlegają prawu odstąpienia od umowy i zwrotu w terminie 14 dni od daty odebrania przesyłki, zgodnie z obowiązującym prawem. W przypadku produktów personalizowanych, które produkowane są na zamówienie i zgodnie z wytycznymi klienta nie przewidujemy zwrotów, aczkolwiek zachęcamy do kontaktu w celu rozwiązania problemu.